Undersökning - Influencer marketing 2019


Beställ undersökningen kostnadsfritt genom att använda formuläret

Influencer Marketing - Trender & Betalda samarbeten

Troot har tillsammans med OMD genomfört en undersökning bland unga vuxna (15-35 år) som berättar om deras medievanor, och ger oss för fjärde året i rad svar om vilka sociala kanaler som är värda att investera i och hur. För andra året i rad inkluderar jämförelsen även bloggar och instagram.

Exempel på vad du hittar i undersökningen:
  • Influencer marketings effekt i olika kanaler
  • Hur betalda samarbeten uppfattas och vad som förväntas av dem
  • Etablerade vs. Micro influencers
  • Hur påverkas köpsbesluten


Du kan när som helst radera din information genom att klicka på länken i sidfoten på våra inlägg.  Vi använder MailChimp som marknadsföringsplattform. Genom att prenumerera på samtycker du till att informationen kommer att överföras till Mailchimp- plattformen för behandling. Läs mer om vår sekretesspolicy här.